Ağustos 10, 2015

Türk İşi Goodreads : 1000Kitap

Merhaba sevgili okurlar!
Bugün sizlere çok sevdiğim bir siteyi tanıtmayı görev edindim sizlere.
Buyrun yazının devamına alayım sizleri :)




Ben 1000Kitap'ı geçen yıl okumaya başladığım sıralarda keşfettim.Goodreads ve Vikitap ile birlikte :) Yazının devamında o iki siteye de değineceğim.

Öncelikle 1000Kitap nedir? Bunun için sitenin Facebook sayfasında yapılan açıklamasını okuyalım öncelikle.
 Okuma çetelenizi tutabileceğiniz, kitap arkadaşlıkları kurup, kitaplara yorum yapıp oy verebileceğiniz sosyal kütüphane-ağ.

Bir de ben cevaplayayım bu soruyu.Benim için 1000Kitap okuduğum kitapların listesini rahatça tutabileceğim, okumak istediğim kitaplara yönelik yorumları bulabileceğim, okumak istediğim kitapları not edebileceğim bir site.Aynı zamanda okuduğum kitaptan alıntı ekleyebileceğim, hoşuma giden sözleri ileti olarak paylaşabileceğim, seviyeli bir şekilde kitap muhabbeti yapabileceğim kullanımı kolay, %100 yerli malı bir site :)

1000Kitap Facebook Takımı tarafından hazırlanmış video için tıklayın.

Sizlere sitenin kullanımından bahsetmeden önce birkaç noktaya değinmek istiyorum.Yazının başında da dediğim gibi ben 1000Kitap'ı, Goodreads'i ve Vikitap'ı yakın zamanlarda keşfettim ve 1000Kitap'ı tercih ettim.Arkadaşlar bakın, bir kere Türkçe.İngilizcem kötü değil, sonuçta belli bir bilgi birikimi sahibiyim ama her yeri İngilizce olan ve karışık bir sitede (ki bunu inkar edemezsiniz, ilk girenler için fazlasıyla karışık) bulunmak nasıl hoşunuza gidiyor? Şahsen ben ısınamadım.Vikitap'a gelince, Türkçe olmasına rağmen yine ziyadesiyle karışık buldum.Yazımın başlığı "Türk İşi Goodreads".Aslında bu başlık 1000Kitap'tan ziyade Vikitap için daha uygun gibi görünüyor.Listeleri, quizleri ve kişisel listeleriyle.Ama benim için ve 23.643 okur için 1000Kitap daha yerli :) Madem istatistiklere girdik o zaman sizlere bugün güncellenen (10.08.2015) istatistikleri vereyim :)
    1000Kitap'ta 39.560 kitap13.914 yazar23.643 okur4.140 haber,325 röportaj48.501 alıntı ve72.449 kitap incelemesi bulunmaktadır.Okurlarımız son 24 saatte 1.849 kitap okudu ve 11.343 aktivite yaptı.

Neden sen yoksun aramızda? Bizim kapılarımız herkese açık :)
Peki nasıl kullanılır? Okumaya devam edin!

1)Üyelik nasıl açılır?
Üyelik ücretsizdir ve herkese açıktır!



2) Profilimi nasıl düzenlerim?
Bakın bu benim profilim.



Resim butonundan profil resmi ve kapak fotoğrafı yükleyebilir, profilimi düzenle butonundan bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz ^^






3) Okuduğum kitapları nasıl ekleyebilirim?
Eğer tuttunuz bir liste varsa direkt arama yaparak kitabı bulabilir, okudum olarak işaretleyebilirsiniz.



Artı olarak;
*Okuma durumuzu "Okuyacağım" "Okuyorum" "Okuduğum" olarak işaretlebilirsiniz.
*Puan verebilirsiniz.
*Yorum yapabilirsiniz.

Eğer listeniz yoksa, bizim listelerimiz var :)
İlk olarak okur değerlendirmelerine göre oluşturulan ve ikinci olarak da kütüphaneciler tarafından kitaplara verilen etiketler ile oluşturulan sanal raflar -Kitap Türleri- var.






1000Kitap kısaca böyle, gerisi sizin işiniz.Zaten bir kere alıştınız mı kolay kolay bırakamazsınız benden söylemesi *-*

Yazımı noktalamadan önce benim hoşuma giden birkaç özellikten bahsetmek istiyorum sizlere.
*Ortak Kitap: Bu özellik sitemize yeni eklendi.Herhangi bir kullanıcıyla olan ortak kitaplarınızı ve ortak takipçilerinizi görebiliyorsunuz.

*Kütüphanecilik özelliği.Eğer verilen şartlara uyuyorsunuz kütüphanecilik başvurusu yapabilirsiniz! Bu konuda bayağı istekliydim bir ara.Hatta kütüphaneci oldum da ama bana göre değildi istifa ettim :)

*Yıllık Hedef: Beni hep motive etmiştir sayılar.Öncelikle yıllık hedef, sonra 500'e ulaşmak ve sonra 750 hedef koymak derken Redaing Slump'ları atlatmamda katkısı büyük.

Bu yazı bu kadar.
Linki de şuraya iliştireyim.
Mutlaka bekleriz :)
Benim hesabım: http://1000kitap.com/Meva
Takıldığınız bir şey olursa bana sorabilirsiniz.
Esen kalın ^-^




3 yorum:

  1. Çok ilginç geldi bana, girip bir bakacağım. Böyle bir sayfa olması çok güzel :)

    YanıtlaSil
  2. Vikitap'a zaten üyeyim ama bu site de ilgimi çekti. Ben de üye olacağım.

    YanıtlaSil
  3. Peki sizin listenizde bulunmayan kitapları nasıl ekleyebiliriz

    YanıtlaSil