Eylül 22, 2015

Aynı Yıldızın Altında'ya Benzeyen 5 Kitap






Bu kitabı sevmeyen var mı?
Sahiden?

İki kanserli gencin hikayesini konu alan kitap ülkemizde Pegasus yayınlarından çıkmıştı ve oldukça popüler oldu.
Bu yazıda önce size birkaç alıntı paylaşacağım, sonra da AYA'ya benzeyen beş kitabı paylaşacağım.










Geçelim kitaplara :)





İlk içki İlk şaka İlk dost İlk aşk son sözler

Bu harika öyküyü okuyan kızlar hüzünlenecek, erkekler Alaskanın vanilya ve sigara kokusunda aşkı, tutkuyu ve özlemi bulacak.
Kirkus

John Green çok etkileyici bir roman yazmış. Hayat, sevgi ve insan olmanın gizemleriyle dolu labirente balıklama dalıyor. Bu kitap hayatınıza dokunacak, o yüzden sakın oturarak okumayın! Ayağa kalkın ve Büyük Belkiye doğru bir adım atın.
K. L. Going, Michael L. Printz Onur Ödüllü Yazar

Hem komik hem hüzünlü, ilham veriyor ve meraklandırıyor. Bookpage
Muhteşem bir son bu kadar iyi bir kitaba yakışıyor. Philadelphia Enquirer
Sevimli ve fazla alçakgönüllü esprilerle dolu Yazar, Alaskanın karanlığını sevecen ve bir o kadar enerji dolu bir ışıkla aydınlatıyor. School Library Journal

Hastanede olanZac'in en son tahammül edebileceği şey odasının yanına ona gore garip bir müzik zevki olan öfkeli ve inatçı birinin yani Mia'nın gelmesidir. Gerçek hayatta Zac asla onunla arkadaş olmazdı. Ancak hastanelerin kendi kuralları vardır ve burası başka bir dünyadır. Burada iletişim için duvara bir tıkla başlayan ve hemşireler üzerinden notlarla devam eden dostluk, ikisini de hiç beklemedikleri bir geleceğe götürür.
(Tanıtım Bülteninden)



Sıradan bir günde...
On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...
... bir saniyede her şey değişir...
Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.
Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…


Hannah Baker ölmeden önce birkaç kaset doldurmuştu. İntiharının nedeni olarak gördüğü kişilerin adları bu kasetlerde gizliydi. ClayJensen, Hannah'nın doldurduğu kasetlerle ilgili hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Hannah ölmüştü. Sırları da onunla birlikte gömülmeliydi. Ancak Hannah'nın sesi, Clay'e kasetlerde onun da adının geçtiğini söyledi. Clay gece boyunca kasetleri dinledi. ... Öğrendiği şey, hayatını sonsuza dek değiştirecekti. ClayJensen'ın ilk aşkının son sözleri.
(Tanıtım Bülteninden)


Bazı şeyler var ki artık bu dünyada olmayanlar dışında kimseye söyleyemem.

Size bu mektupları yazmaya başlayınca kendi sesime kavuştum. Sonra bana yanıt veren bir ses duydum. Bir şarkının farklı tınlayışında, bir filmin hikâyesinde, kaldırımdaki çatlakta açan bir çiçekte buldum yanıtı. Bir pervanenin kanat çırpışında, dolunaya dönen ayda... Yeryüzünde bu mektupları gönderebileceğim bir adres yok. Öldüğünüzü biliyorum ama sizi duyuyorum. 

Hepinizi duyuyorum. Buradaydık, bunun bir anlamı var, diyorsunuz.

Kısa süre önce ablasını kaybeden Laurel, onun nasıl öldüğünü bilen tek kişidir ve bu sırrı kimseyle paylaşmamasının bir nedeni vardır. 

Onu bu karanlıktan çıkaracak yardım eli, hiç beklemediği bir yerden gelir. Genç kız okulda verilen bir ödevle mektuplar yazmaya başlar. Bu mektupların ortak noktası ise erken yaşta hayata veda etmiş, onun için anlamı olan Amy Winehouse ve Kurt Cobain gibi ünlü isimlere yazılmasıdır. Zaman geçtikçe bu duygu yüklü mektuplar hem ablasının ölümü üzerindeki sır perdesinin aralanmasına hem de Laurel'in kendine bir yol çizip yetişkin bir bireye dönüşmesine yardımcı olur.



6 yorum:

  1. postayı kapıyı çalmayacak. buna bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
  2. Ölmek için on üç sebep çok ilginçmiş ^-^ Elimdeki kitaplar biter bitmez hemen alacağım! ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben okuyamadım daha :( Ama okuyanlardan güzel olduğunu duydum, konusu da ilginç :)

      Sil
  3. Postacı Kapıyı Çalmayacak'ı listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OKU! Gerçekten çok sevmiştim o kitabı :')

      Sil