Mayıs 12, 2020

2. Gün | And Then There Were None (Mini Dizi)

İkinci günün yazısını yazıyorum, üçüncü günün gecesindeyiz sanırım, her şey birbirine girdi. Online sınav olma ihtimalimiz var, her şey çok karışık. Kriz yönetiminde çok iyi değilim, yıkılan hayallerimin ardından bir sigara yaktım ve kafam dağılsın diye bir mini dizi açtım.

And Then There Were None (TV Mini-Series 2015) - IMDb
"On Küçük Zenci" kitabından uyarlama bir yapımmış, ben o kitabı yedi sekiz yıl önce okudum sanırım. Normalde polisiye okumam, Agatha Christie olsa bile... Bu kitabı bir arkadaşımda görüp okumuştum ve çok beğenmiştim. On Küçük Zenci, bir ada hatırlıyordum bir de kadın karakter imgelemi kalmış aklımda sanırım Vera'yı imgelemişim o zaman, sekiz yıl sonra hala hatırlıyorum :)

Diziye başlarkenki düşüncem kısa olsun çok vaktimi almasın, sürükleyici olsun devamını merak edeyim şeklindeydi. Beklentimi karşıladı
:) Yaklaşık 3 saatlik bir yolculuktu. Kitap Agatha Christie'nin en popüler kitaplarından biriymiş, birçok defa tiyatroya/filme çevrilmiş. Hatta Türk tiyatro uyarlaması bile varmış.

Tek mekan sayılabilir, belli bir kadro ve belli bir yerde geçiyor. Hayaletli ev dizileri gibi bir ev var ama dizinin kısalığından dolayı olsa gerek hiçbir şeyi ayrıntılı göstermediler. Ev bunlardan bir tanesi. Ben hayaletli evleri gezmeyi seviyorum dizilerde, her yerden ayrı oda ve hikaye çıkıyor :D

Dizinin kısa olmasının bir başka getirisi karakterleri tam tanıyamamak oldu. Geçmişlerini tam bilmiyoruz, bazı karakterleri hiç tanıyamadık neredeyse...

-SPOİLER-

Karakterler arasında en çok hoşuma giden karakteri en başta öldürdüler. Üzdü gerçekten. Tam yakışıklı şımarık karakter tiplemesiydi ve farklı bir havası vardı diğerlerine göre. Bence en azından dizinin yarısına kadar küstah konuşmalar yapsa eğlenebilirdik :)

And Then There Were None (2015) Pictures - FanPix

Katilin yargıç çıkmasını görünce şaşırmadım, hatırlamıyordum ama kitaptan aklımın bir köşesinde kalmış. Son silah sahnesi çok iyiydi :D Doktorun cinayetini tam göremedik, onu merak ediyordum. Aslında normal bir sezonluk dizi olsa ve karakterlerin cinayetleri ayrıntılı gösterilirse güzel olurmuş.

Vera'nın kırmızı mayosunda gözüm kaldı. Hem mayo çok güzeldi hem de Vera'ya yakışmıştı. Şeytanın rengini hep kırmızı imgelemişimdir, Vera'ya yakıştırma sebebim bu olabilir :) Tam bir şeytandı, aralarında en fenası Vera gibiydi, oradan çıksa kimlerin hayatını karartacaktı kimbilir...


And Then There Were None (2015) – Agatha Christie's Dark and ...

-SPOİLER BİTTİ-

Eğer benim beni alsın götürsün, iki üç saat dünyadan uzaklaşayım diyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

On Küçük Zenci // 9 Kasım 2019 // Torbalı Belediye Kültür Merkezi
Türkçe uyarlama.

1 yorum: