Mayıs 14, 2020

3. - 4. - 5. Gün | The Mind, Explained (Hafıza - Rüyalar - Anksiyete)

Explained | Netflix Official Site

Şu sıralar okul belirsizliğinden dolayı pek keyfim olmadığını söylemiştim ama belgesel izlemeyi bırakmak da istemiyordum. (Zaten başlayalı iki gün olmuştu...) Kısa bir şeyler izleyeyim diye çıktığım yolda karşıma "The Mind Explained" çıktı ve ba-yıl-dım! Kendimi sorguluyorum gerçekten belgesel sevmediğine emin misin şulecim diye... Ah önyargılar, en kötüsü onlar. 

Belgeseller hakkında genel bir yazı yazarım, 21 günün sonunda belki. Bu arada bir yandan da Hastane İstanbul'a başladım, biraz izleyeyim paylaşırım :) 

Explained'in bildiğim kadarıyla 4 serisi var. Sezon gibi düşünebiliriz sanırım. Başlıkları:
1) Explained (30 bölüm, konularının genel bir teması yok.)
2) Corona virus (1 bölüm)
3) The Mind (5 bölüm.)
4) Sex (5 bölüm.)

Ben The Mind'a başladım, konuları nörobilimle ilgili, benim de ilgi duyduğum ve az da olsa bilgi sahibi olduğum bir alan.

 ESL Video Lesson Based on Netflix ''The Mind, Explained'' | EFL Ideas


İzledikçe aslında sadece yüzeysel ve teknik bilgilere sahip olduğumu fark ettim nörobilimle ilgili. Son zamanlarda popüler ve geniş bir alan olduğunu biliyordum ama bu kadar eğlenceli olduğunu bilmiyordum. 

Belgeselleri izlerken not alma isteğimi zor bastırıyorum, büyük ihtimalle 21 gün bittiğinde 2. kere izleyeceğim bu seriyi ve not alacağım bu sefer :D Özellikle kullandıkları bir görsel var, çıkartıp defterime yapıştırmak istiyorum.

Will 'The Mind, Explained' Return For Season 2? Vox Has More ...

Bölümlerden kısaca bahsedeyim. İlk bölüm hafızayla ilgiliydi. Hafıza sarayı ve mind map kavramlarını öğrendim. Hoşuma gitti ve hafızayla ilgili makale baktım birkaç tane. (Henüz sadece baktım, okumadım ama bu davranışa itmesi bile bir belgesel için başarılı bence.) 

İkinci bölüm rüyalar. Ben çok rüya görürüm hatta bazen yazarım rüyalarımı. Lucid rüyayı denemek istiyorum, rüya bilinçaltı ilişkisini yorumlamak hayattaki sayılı zevklerimden biridir... 

Üçüncü bölüm anksiyeteyle ilgiliydi ve bizim hastalık konularına benzediği için en çok bunda not almak istedim :D Panik atak ve mindfulness'e göz kırptı bazı yerlerde, kaçırmadık sevgili yapımcılar. Zaten dördüncü bölüm mindfulness bölümü, heyecanla bekliyorum izlemeyi.

Is The Mind, Explained: Limited Series (2019) on Netflix Egypt?

İlk üç bölüm düşüncelerim bunlar, çok beğendim belgeseli - çok fazla. Herkesle paylaşmak istiyorum, bence bu tarz konular hepimizi ilgilendiriyor. Bunu okuyan kişi birazcık ilgin varsa hayatı anlamaya, aç bir bak bence bu belgesele :)

Fluid And Oxygen Waives On A Brain MRI GIF by Science Ukraine | Gfycat

Son iki bölüm kaldı, ondan sonra başka bir seriye döneceğim Buddha ve Nietzsche ile ilgili olan belgeselleri izlemeyi düşünüyorum. 


1 yorum:

  1. Açıkçası şuan o kadar çok ilgimi çekti ki anlattıkların. Elime kalem defter alıp izlememek için kendimi zor tutuyorum (:
    Bir şeyler ögreten belgeselleri seviyorum.
    En güzelide kafamda bazı konularda soru işaretleri ve araştırma isteği oluşturuyorsa çok hoşuma gidiyor (:
    Muhakkak izleyeceğim. İzledikten sonra düşüncelerimi yazmak için buraya uğrayacagım tekrar. Emeğine sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil